Hantverk

en kreativ dagbok

muffins med panda

Kategori: baka

(kategorin är iofs 'laga mat', men får ta bakning där i samma.. det är oftast mat jag experimenterar med, medan jag på bakningsfronten nästan bara kör på mina specialiteter; mina bröd, bullar och så lätta kakor som kladdkaka o. dyl. men ska väl bli bättre på det också!)

i lördags var jag hos syster och kollade i boken 'UnderbaraClaras vintagepimp och hemmafix' som hon fått i förlossningsgåva, eller vad det nu kallas. såg något gott recept och blev inspirerad att baka! inte för att jag gjorde det som stod i boken men ändå, har nu något att bjuda på när jag får gäster.. :)


viktigt att det är PANDA-choklad. :) (finsk)


chokladmuffins med vitchoklad. först två bitar i botten på varje form och sen trycker man i några när man hällt i smeten. 


de blev jättegoda! lite svårt att misslyckas med muffins kanske, men det där med vitchoklad, MUMS! 

haido!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: