Hantverk

en kreativ dagbok

mössa --> klänning

Kategori: sticka

den där mössan jag började på.... jaa, jag vet inte vad jag kollade på för konstig storleksguide. kanske för jättar, om de inte är för stora för dom också. 
 
aja, beslutade att göra det till en klänning till älskade systerdotter A istället! :) har som sagt aldrig stickat rundstickning förr så gör såsom det faller mig in för stunden, på känsla helt enkelt. är ganska nervös för hur det ska bli på slutet, har inte en endaste susning om hur man stickar hål för armar och hals...:O men det får jag ta då. än så länge är jag på själva kjoldelen. 
 

började fundera, två ränder eller en rand?


skickade några förslag till syster... 


..som tyckte det verkade fint med två ränder.. 


rätt så överflödig som mössa, haha :D känner mig lite som en svamp.. :P
 
ganska bra egentligen att det blev så stort. har ett tag tänkt att jag ska sticka en klänning till A, men aldrig fått för mig att sätta igång så stort projekt med endast kunskap om att sticka sockar och vantar. mössa känns ganska okomplicerat. et är ju det där med att komma igång jag har svårt med, så tackar mig själv för hjälpen med det i och med att jag gjorde fel :) men är ivrig, så ska fortsätta sticka nu. 
 
hejdå!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: