Hantverk

en kreativ dagbok

i'm back!

Kategori: pyssla

jaha, tiden går fort även när jag inte jobbar. har haft fullt upp med bröllopsförberedelser (min bästa B gifte sig med sin M den 3 augusti) och umgänge med släkt och vänner i lule och plötsligt är semestern över. har gått och blivit sjuk, men imorgon blir det att jobba igen! 
 
hursomhelst, lite bilder från dukningen på bröllopet.
 
på borden ligger brädor som hämtades från en ö i lule skärgård och torkades. på tallrikarna naturvita servetter (inte pasta som farbror R trodde :P). ljusen är rosa och persikofärgade. har inga bilder från hur det såg ut i salen på bröllopsdagen, men det var genomskinliga flaskor med röd och gul dricka och vatten. dessutom en stor bakgrund av servetter (måste ha tagit låååång tid att göra, en servett tar flera minuter att vika..)


och tårtan som står på en ställning som bror F har gjort av plåt/armeringsjärn, flera andra tårtor, och bröllopsmenyn som brudens moster K skrivit med specialskrift som jag inte kommer på vad det heter. ser riktigt läskande ut med de megastora vindruvorna som hänger över kanten på fatet..
 
jag gjorde även en bordsplaceringskarta, ska skaffa bilderna på den så att jag kan visa er. :)
 
bilder på hur det ser ut här i uthuset kommer. har inte fixat så mycket dock, och har fått en lägenhet nu så sparar den energin till jag flyttar. :) blir spännande att ha eget boende, där jag kan göra allt exakt som jag själv vill! 
 
hejs svejs! 
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: