Hantverk

en kreativ dagbok

servetter

Kategori: pyssla

förra veckan hade jag grötmiddag för några kompisar. vek då likadana sevetter som de hade på fd kombo B's och hennes M's bröllop. 
 
deras var dock naturvita.. gillar att mönstret färgats av på de vita delarna av servetterna.. :)
 
så här gjorde jag:
 
klipp bort långsidan där servetterna är vikta.. 
 
..så att du får sex (eller fyra, beroende på servetten) lösa avlånga blad
 
vik till ett dragspel och sätt en snodd eller ett gummiband i mitten av den vikta servetten.
 
 
dra sen varje 'blad' ifrån de andra bladen tills du får en fin blomservett. var försiktig så inte bladen går sönder. dra så långt in så möjligt, alltså så nära snodden som möjligt. LYCKA TILL! :)
 
 
haido!
- long

magnet

Kategori: pyssla

av småkrafset jag köpte förra veckan gjorde jag lite magneter att ha på kylskåpet. 


känner mig som alltid så iakttagen när jag är i köket nuförtiden... 


bevingade magneter får hålla fast kortet på och från fina S och J. hoppas de inte flyger sin kos.. ;)

är mycket just nu. jag i princip bara jobbar och sover HELA tiden. äter ibland också. har alltså inte så mycket att lägga upp här. men det kommer att komma upp lite saker från i somras och höstas! 

hare!
- long

pyssel

Kategori: pyssla

var på rasten idag och inhandlade lite pysselmaterial. 

 
lim, papper olika färger och tjocklek, magneter, paketpapper och ögon. får se vad jag hittar på av detta. har lite idéer! 

gonatt!
- long