Hantverk

en kreativ dagbok

den vita skruden

Kategori: fotografera

anledningen till att det varit tomt här i några dagar är att syster med familj har flyttat. var och flyttstädade igår och har varit hos dom och fixat och varit med barnen hela dagen idag. fullt upp! 
 
här kommer åter igen lite vinterbilder.. :) 
 


ÄLSKAR när det är helt vitt på träden av frost och snö! :D 
 
kommande projekt i syväg är ett spjälsängsskydd till systerdotter/systerson. inom stickning ska jag sticka ett par barnsockar som ska bli en gåva. blyertsteckningen gick det inte så mycket framåt med. 
 
det är ganska svårt att hitta inspiration till att vara kreativ ibland. jag har inte så mycket ork, speciellt nu när jag höjt dosen på medicinen igen. den ork jag har tar jag till att få i mig mat tre gånger per dag, ha någorlunda rutiner och vara med familj och släkt som bor i norr. med andra ord så fokuserar jag på att bli frisk. om man ska vara kreativ bara för att så blir det inget bra! kreativiteten ska vara brinnande och genuin. som det står i presentationen här i högerspalten på bloggen 'kreativitet är uppfinna, experimentera, växa, ta risker, bryta regler, göra misstag och ha roligt.'. just det där med att ta risker och göra misstag är kanske inte sådär jättelockande när livet redan är tungt som det är. jag vet inte, men lite så känner jag. inte för att bortförklara, men bara förklara. anledningen till att det är som det är just nu. jag hoppas, tror och vill att det ska bli annorlunda i framtiden! :) 
 
hörs!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: