Hantverk

en kreativ dagbok

tomtebakelser

Kategori: baka

gjorde då små tomtebakelser till julmiddagen för familjen. det var det jag skulle ha kladdkakan till. däremot var den väldigt mjuk och geggigt vilket är gott men gjorde det svårt att få till bakelserna. de ser mycket mer hemmagjorda ut än jag hade tänkt. bara positivt i och för sig. :) 
 

skar ut runda bitar lika breda som jordgubben ur kladdkakan


den visade sig som sagt vara väldigt mjuk, så fick ta botten upp för att det överhuvudtaget skulle gå

väldigt väldigt hemmagjorda, haha :D 
 
hejs svejs!
- long

reaktioner

  • Anonym säger:

    Vad roliga bakelser! Kul höra att du mår bättre nu. Gott nytt år, förresten!

    Svar: Tack! detsamma. vem är du, förresten? :)
    long

    2013-01-09 | 11:16:53
  • Sanns säger:

    Mums, säkert gott! :) Ja, jag har börjat på den, men får se..hon är ju grymt duktig på att skriva, alltså, man känner igen lite av stilen som i HP, men får se om den kan mäta sig med HP.. ;)

    Svar: ja, alltså man tänker ju lite att de inte är nån idé att hon skriver nå mer eftersom HP äger sönder och inget nånsin kommer äga HP. men det kan ju va bra för det iofs. jag ska se om den finns som ljudbok på engelska eller vanlig bok. hade vart najs!
    long

    2013-01-09 | 18:24:45
    Bloggadress: http://loppisgladje.blogg.se
  • Henna säger:

    Haha! Jag skrev kommentar längst upp och glömde skriva vem jag är. Men nu vet du, kanske:). Ha de så bra!

    Svar: ja, haha,.. tänkte att det kanske var du :)
    long

    2013-01-10 | 09:55:09
  • Sanns säger:

    Henna, du är så duktig på svenska! <3 :)

    2013-01-11 | 00:29:12
    Bloggadress: http://loppisgladje.blogg.se
  • V säger:

    Dom var jätte gulliga! Synd bara att vi inte hann äta dom.. :/

    Svar: tack! ja, det var lite synd. får göra igen nästa jul :)
    long

    2013-01-12 | 21:40:01

skriv din reaktion här: