Hantverk

en kreativ dagbok

hallonsorbét

Kategori: laga mat

hade lite saker kvar efter att ha gjort något så tänkte att jag skulle testa göra glass. minns inte vad jag hade i helt, men blev iaf surt (av hallon) så tog i en tsk honung och lite kanel (ville inte ha i socker) för att göra det sötare. kanelen var god men gjorde glassen lite sträv. 


tillsatte lite mer hallon..


efter ett besök i frysen var glassen fortfarande inte bra, så jag googlade på ett recept (tidigare hade jag ingen aning om vad man skulle ha i) och satte i några äggulor och vaniljsocker.


den blev färdig till slut och man kan säga att det blev lite sorbét över det hela..gott var det! 


jag tyckte den var liiiiite sträv fortfarande, men om man hade på lite kolasås blev det super! (och jag som inte skulle ha socker i....)
gick med denna skål till pappa som jobbade hemma, han tyckte det var gott! :) 

och syster E's pojkvän O gav mig hela 9 av 10 poäng!! inte illa för ett första dubbelförsök på glass! :) 
 
har haft nu så mycket jobb så jag har i princip sovit när jag inte jobbat. det tar på krafterna och jag märker att jag inte är helt frisk än, även om det är MYCKET bättre än i februari när jag kom till knivsta. har lagat lite mat och så, men har bara inte haft tid att lägga upp något. plus att internetet här är SJUKT segt.....
 
ska försöka lägga ut mer denna vecka, men bara om jag orkar. tänker inte låta bloggen gå ut över min hälsa, den ska ju vara ett hjälpmedel snarare :)
 
haido!
- long

reaktioner

  • Emilie säger:

    Hej!

    Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

    Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

    För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

    Med vänlig hälsning,

    Emilie
    Hittarecept.se

    2013-07-01 | 14:07:07
    Bloggadress: http://www.hittarecept.se

skriv din reaktion här: