Hantverk

en kreativ dagbok

fortsättning på babysockar

Kategori: sticka

går så sjukt fort att sticka babysockar! askul är det :) 

visade sockarna nedan tidigare, de är bröllopspresent till föräldrarna till barnet jag stickar till nu... 


har gjort en socka färdigt nu.

ganska miniliten socka när man jämför med mammas socka i 38...

hejs!
- long

babysockar

Kategori: sticka

har då börjat på ett par sockar till en kompis som ska få barn i augusti. till babyn är de alltså. :P 



tjarå!
- long

avokadoröra

Kategori: laga mat

just precis. innehåller avokado, kräm fräsch/mjölk, kryddor. gott, lätt och nyttigt! :) det som är bra att det går att ha i vilka kryddor som helst, efter eget smak och tycke! gott på knäckebröd, lite lösare variant som sås till mat och så är det bara fantasin som sätter stopp. lycka till!

 
hej svejs!
- long

ateljén

Kategori: pyssla

när jag blir stor ska jag ha en ateljé, precis som på dagiset jag jobbade på för nån vecka sen. så underbart. 
 

fjädrar, kottar, färgade pinnar, kulor, glasspinnar...


kapsyler, färgpennor, tuschpennor, krimskrams av färgat papper, pennvässare och mer färgpennor...


garnnystan i olika färger, pappersinsamling, lådor med tygitar och annat kul i.....


papper i alla möjliga olika färger och storlekar, lådor för sax, lim, tejp, tidningar att klippa ur, silkespapper...


häftapparat, pennvässare, band i olika färger, nån sorts figurklippare..

det och mycket mer fanns där.. målarhörna, rithörna mm. rena rama paradiset. i mitt hobbyrum ska det finnas en hörna med skrivbord (vilket även fanns här) där jag kan teckna blyerts, en soffa/fåtölj där jag kan sitta och sticka, ett stort sybord med allt som hör till det, där det får plats att ha stora tyger, klippa, mäta och rita av. sen ska det vara en 'snickaravdelning' där jag kan snickra ihop olika saker. där ska jag också kunna måla de saker jag snickrar, eller något annat som behöver piffas upp lite. dream big, hette det visst. absolut! :) 
 
haido!
- long

vänskap

Kategori: pyssla

en dag på dagiset var jag i ateljén med några barn. passade på att vara kreativ själv. 


ett kort till min älskade vän kajsa
 
hejs!
- long