Hantverk

en kreativ dagbok

solig byggdag

Kategori: snickra

mamma ringde och bad mig beställa pizza till de som var och byggde på carporten till nya huset vårat. jag följde sen med till huset, och blev sugen på att haka på! 
 
till en början höll jag mig till marken och hamrade lite. tröttnade väldigt fort på det må jag säga, och plötsligt..


uppe i höjden och övervinner min höjdrädsla.. 


jag, syster E och bror F gjorde nästan hela taket själva. farbror R hjälpte till på ett hörn. 


efter matpaus var det kvar en ensam pizzakartong på ett litet runt bord i den fina trädgården



pappan kontrollerar att spikarna inte sticker upp för mycket
 

agerar hållare till pappen man sätter över brädorna tills...


..pappa kom på en annan lösning :)
 
pappen börjar komma på plats
 

när jag kom på morgonen var det endast takstolarna som var på plats! 
 
det kändes väldigt bra när vi var färdiga där. fysiskt arbete, bra teamwork och solen som fortfarande strålade när vi åkte hem. lärde mig massa saker, bror F var en superbra lärare. vi skrattade och umgicks samtidigt som vi färdigställde taket (som annars inte skulle bli färdigt på flera dagar). 
 
jag var lite nervös i början, för även om jag alltid tyckt om att titta på när pappa renoverat i ungefär hela mitt liv, så är det inte så mycket mer än så involverad jag varit. dessutom min höjdrädsla. men det gick bra och gör gärna om det! :)
 
haido!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: