Hantverk

en kreativ dagbok

supersmodde

Kategori: laga mat

drog ut och sprang ikväll, hade 18kr med mig som jag tänkte köpa godis för. men, riktigt så blev det inte.. som att man är sugen på godis när man varit och sprungit? vill man avsluta dagen med att känna sig tjock och onyttig istället för tränad och nyttig? ne, tydligen inte. jag sprang till ica, irrade runt på fruktavdelningen en bra stund, vägde och räknade så att jag skulle ha råd. 
 
(ovanför strecket köpte jag, resten hade vi hemma)
 
- 1 avokado
- 1 persika
- 1 banan
- 1 päron
-------------------
- 1 äpple
- 150 g bär (jordgubbar, röda vinbär, björnbär osv)
- liiite blåbärssoppa (mest för färgens skull, men pga socker har jag inte i mycket av det)
- naturell lättyoghurt
- havredryck

 
blev en jättebra blandning! längtar tills jag har eget igen, så har man koll på allt som finns av frukt och så behöver man inte vara rädd för att någon annan ska beröva mig mina nyttigheter. :) 
 
en större burk med smodde för imorgon och så.. och så lite för idag! 

eftersom jag är lite känslig för 'pluppar' och sånt i mat och dryck så silade jag smodden (man ser att det är ganska mycket mer svart i den stora), och hällde sedan i mig hela tre glas med smodde till kvällsmat. MMMM! :D
 
tjarå!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: