Hantverk

en kreativ dagbok

40-årskort

Kategori: pyssla

min älskade låssaspappa (inte i bemärkelsen ihop med mamma) fyllde 40 år igår. satte mig ner och pysslade ett kort till han. 
 

 
har ju tyckt om att pyssla och så i alla mina dagar, men jag har väl med tänkt på saker som tex att något behöver fixas i lägenheten och man tar vad man har och gör något bra av det. men igår när jag tog fram mina pysselsaker (har ändå en del, men har mer tänkt att det är så amatörmässiga saker att man inte kan göra fint pyssel av det) så började hjärnan gå på högvarv direkt, fingrarna kliade och jag fick miljoner idéer. ÄLSKAR den där känslan!  ska införskaffa lite bättre lim och så, men gillar ändå just det att man tar vad man har eller från naturen och skapar av det. vill inte ha massa dyra, fina pysselsaker. 
 
 
lite sådär snabbt ihopklottrat. men jag fick verkligen mersmak! farsdag snart och sen jul. sen födelsedagar och andra högtider. åh, vad det ska bli kul! roligare att både få och ge hemgjort, den som får ser också att man lagt ner tid på att göra ett kort och inte bara köpt ett vykort för en krona.. :) 
 
hade!
- long

reaktioner

  • Sanna säger:

    Så FETT kul och pyssla! Älskar det verkligen! :)

    Svar: ja, asså så najs att jag kom på det :D
    long

    2013-11-07 | 21:36:15

skriv din reaktion här: