Hantverk

en kreativ dagbok

specialbröd

Kategori: baka

det är inte så lätt att hitta bröd man tål när man äter som jag. så det blir helt enkelt lättast att baka själv. tror faktiskt inte det finns ett endaste bröd på hela ICA som jag tål...

här kommer ett recept som är taget från 56-bloggen och sen ändrat lite eftersom det var något jag inte tålde eller inte hade hemma. 

detta räcker till 6 frallor
- 1/2 dl vatten
- 1/2 dl fibrex
- 2 ägg
- 1 dl kokosmjöl
- 4 msk fiberhusk
- 1 tsk bakpulver
- 2 dl havregrädde
- 2 msk kallpressad kokosfett

1. lägg fibrex i vattnet
2. blanda ihop resten av ingredienserna förutom kokosfettet
3. blanda ihop fibrex med degen och tillsätt kokosfett
4. forma 6 frallor
5. grädda i ca 20 min i 200 grader



man kan även tillsätta valfria frön i degen, har tog jag linfrön


jag äter med kalkon eller ägg, det är väl ungefär det jag kan äta.. :P
 
ha det bra!
- long

reaktioner

  • Vera säger:

    Såg väldigt lyckade ut!:)

    Svar: tack, jepp, de va riktigt mjuka å goda! :D
    long

    2013-10-18 | 20:33:39
  • Vera säger:

    Såg väldigt lyckade ut!:)

    2013-10-18 | 20:33:42

skriv din reaktion här: