Hantverk

en kreativ dagbok

snickerier

Kategori: snickra

nu är det ett bra tag sen det har hänt någonting här på bloggen. riktigt så illa har det inte varit i verkligheten. jag har gjort en del saker men inte fått ändan ur vagnen att lägga upp något här. våren har varit en evig bergochdalbana vilket har tagit alla mina krafter till andra saker och jag har inte haft mycket motivation till att vara kreativ. har även varit en vända till USA under sommaren. jobbar mycket nu men har fått mer energi över på sistone så jag ska väl försöka bli flitigare att uppdatera. har fått tillbaka glädjen att skapa och det är underbart! :)
 
jag har letat efter en skohylla i princip sen jag flyttade till lägenheten i oktober, men det är antingen fel mått, fel färg eller på tok för dyrt. så jag bestämde mig helt enkelt för att snickra ihop min egen superbilliga (gratis, faktiskt), träfärgade skohylla med perfekta mått. håller till hos mamma och pappa så det blir gratis brädor (från pappas rester) och gratis skruvar, sandpapper och sågmaskin från pappas förråd. så det är ju trevligt! 
 
 
hittills har jag slipat 12 av 14 brädor, ska väl dit och slipa de sista två idag och sen börja skruva ihop allting. är lite spänd på hur det kommer bli, detta är mitt första riktiga snickeriprojekt på egen hand. på träslöjden på skolan är det ju en helt annan historia. jag vet ju hur det ser ut i huvudet men så får vi se hur verkligheten blir sen.. :)
 
hejs!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: