Hantverk

en kreativ dagbok

systemkamera

Kategori: övrigt

ojojoj, nu är det sådär länge sen jag skrev igen. jag har gjort lite saker, men min trofasta tjänare datorn, sex år fyllda, har börjat sjunga på sista versen. känns motigt att blogga från mobilen, men egentligen är det nästan lättare eftersom jag har bilderna på telefon. dessutom har jag inte mycket text i mina inlägg. 

jag har iallafall äntligen gått och införskaffat mig en systemkamera! en nikon D5100 med ett objektiv 18-55mm zoom och en med 55-200mm zoom. har fotat en del, men som jag sa så vill datorn inte riktigt samarbeta (den stängs av efter några minuter, ibland har jag tur och får en halvtimme), så det är lite svårt att få till att rensa och redigera bilder och så. 


har fotat när jag var i østervik i norge, min fina guddotter och kusinbarn C och så en del av naturen här i lule. sen har jag väntat på att få hem kamerväskan så att jag kan ha med mig kameran säkert, så har inte blivit så mycket fotografering efter jag märkte att det är lite riskabelt att ha det objektivet som inte används i fickan... 

har lagat en del mat och stickat lite grann. presenter, de första har jag gett så de lägger jag upp, de andra kommer efter jul då de är överlämnade. kommer att lägga upp lite mat och sånt också här på sikt. tänkte att jag börjar med att berätta om min dröm som blev sann, jag blev kameraägarinna :) 


har också fått jobb, så det är mycket nytt som tar energi. men kul också :) avslutar även medicineringen vilket inte orsakar så roliga saker. ska nu försöka (igen) bli bättre på att dokumentera de saker jag gör (för jag sitter inte hela tiden och tittar i väggen). 

vi får höras! 
- long 

reaktioner


skriv din reaktion här: