Hantverk

en kreativ dagbok

update + kycklingsallad

Kategori: övrigt

hejsan! lĂ€nge sen đŸ˜© en liten uppdatering, har ju hĂ€nt en del sen sist. bodde dĂ„ i lule fram till juni 2015, dĂ€refter i knivsta fram till september 2016. gifte mig i oktober med min Ă€lskade man J och vi flyttade till lule 😊 har bott litet och jobbigt för det mesta sedan 2011 och nu har jag för första gĂ„ngen lite mer utrymme, sĂ„ skönt! 


har inte direkt varit utan kreativitet hela den tiden, men bara inte lagt upp hĂ€r. ska lĂ€gga upp lite gamla grejer jag gjort, nĂ„n god efterrĂ€tt, stickade vantar, ett vardagsrumsbord jag snickrat och lite sĂ„nt. Ă€ven lite bilder jag tog förra veckan dĂ„ det var gnistrande vinter ute! đŸ˜â„ïž kanske lite bilder frĂ„n bröllopsfix ocksĂ„, Ă€ven om det Ă€r över sĂ„ kan man ju drömma sig tillbaka 😊 det var sĂ„ kul, men trots att i princip alla sa att det kommer bli sĂ„ stressigt i slutet och mycket att göra sĂ„ tycker jag fortfarande att det var trĂ„kigt att det var sĂ„ lite att göra... och Ă€ndĂ„ gjorde vi (jag och mamma och pappa) nĂ€stan allt pĂ„ egen hand, och hade bara knappt 3 mĂ„nader pĂ„ oss. aja, tackkort kvar iallafall đŸ‘đŸœ vi var i london (harry potter studio tour), skottland och pĂ„ irland pĂ„ bröllopsresa, kanske kommer bilder dĂ€rifrĂ„n ocksĂ„, vem vet. har de flesta pĂ„ datorn dock och nu skriver jag pĂ„ mobilen. 

iallafall, kom till sak! 

idag gjorde jag en underbart god kycklingsallad! allt ekologiskt förutom kycklingen (kan för allt i vÀrlden inte hitta ekologisk kyckling nÄnstans?!)

stekte kycklingen i massa smör och följande kryddor: salt, vit- och svartpeppar, basilika, timjan, rosmarin, curry, lantbuljong (renĂ©e voltaire), örtsalt. satte pĂ„ lock pĂ„ stekpannan sĂ„ att den inte skulle bli torr utan mojsa ihop sig med smör och kryddor och bli mjuk och saftig! lyckades för andra gĂ„ngen i livet 😊 tillsatte ett gĂ€ng oatly havregrĂ€dde för att fĂ„ till en sĂ„s.
kokade rispasta.
skar upp sallad.
skalade granatĂ€pple (har blivit min 'last' pĂ„ sistone, sĂ„ gott till allt 😀)
tog fĂ€rsk spenat. 
blandade ihop allt. 

detta ska jag göra om! blev sĂ„ gott â˜ș

reaktioner


skriv din reaktion hÀr: