Hantverk

en kreativ dagbok

en glimt

Kategori: fotografera

.... av våren
 
 
på jobbet - solen stekte på kinden
på vägen hem - solen mellan träden
i bilen - slask på vägen och solen som bländar
underbart! :) 
 
tjarå!
- long

muffins med fyllning

Kategori: baka

kladdkakemuffins är simpelt och kanske lite B-klass. men med en liten ändring kan de bli nästan A-klass. 
 

det fick det bli bitar av blockchoklad i


och i några på slutet blev det både blockchoklad och minimarschmallows
 
de blev asgoda! har tyvärr ingen bild på resultatet, men kan ju säga att de med marschmallows var sämre än de utan. det blir lite insjunket och ser lite äckligt ut. man kan ju ha det som topping annars eller så, men just i muffinsen gjorde de sig inte så värst bra. 
 
jag saknar verkligen att ha tillgång till symaskin och annat. hade ju börjat med att fixa ärmdekorationen på kolten när jag var tvungen att bege mig söderut. men kanske bra att vara ifrån min rekvisita ett tag så att jag kan uppskatta det mer sen när jag har tillgång igen. :)
 
ska sätta igång med att sticka under de närmsta dagarna hade jag tänkt, så då dyker det upp här. och ska uppdatera mer här i fortsättningen! 
 
haido!
- long

en skridskotur

Kategori: fotografera

en solig lördag var jag och åkte skridskor med far. det var så underbart att få vara ute, och att det dessutom var sol. helt fantastiskt!


isen var så sjukt cool, på vissa ställen sånt här mönster (ser typ ut som vatten..)



där var vi åkte (det där coola mönstret var lite 'offpist') var det helt spegelblank is, har aldrig sett något liknande. magiskt. 
 
hejs!
- long
 

vita träd

Kategori: fotografera

länge sen nu.. fy på mig!
 
har varit verkligen fullt upp, umgåtts med folk, planerat livet, jobbat och så vidare. alltid kan man inte bestämma själv hur livet ska se ut, så även om jag från början inte ville det så ser det nu ut som att jag flyttar ner till knivsta. kommer att vara här ett tag nu, åtminstone till påsk, utan bl. a. symaskin och material till blyertsteckningar, vilket betyder att jag inte kommer att pyssla med sånt på ett tag. matlagning går inte så bra när jag är hos mamma och pappa, de har inte det jag brukar ha, andra folk lagar mat och sånt. någon gång ibland gör jag väl något.. fotografering går ju alltid, och stickning har jag med mig. så lite grann blir det här ändå. men det går inte lika lätt att vara kreativ när man bor såhär tillfälligt. nog för att jag har ett rum och så, men alla mina kreativ-saker är ju som kvar i luleå...
 
iallafall, jag älskar att gå promenader på kvällskvisten när träden är vita. ibland är de fluffigt vita, så de ser ut som täckta av moln. det är så underbart, men ibland ser de mer ut såhär..
 
jag bara älskar det! det är som magiskt. vita gnistrande smala grenar, eller nästan som trådar. lite sådär immigt och kyligt i luften. 
 
haido!
- long

sorry..

Kategori: övrigt

alltså.. jag vet att jag är superseg! ETT inlägg på TIO dagar. skandal!
 
är mycket i livet just nu. har iallafall fått lite jobb så det är på rätt spår. att jag måste vara här nere och jobba betyder dock att jag inte kommer att kunna ta mig till jokkmokks marknad i år heller! ;( det suger. 
 
men, ska se till att få upp några inlägg i veckan. :) 
 
hejs!
- long

bortrest

Kategori: övrigt

har glömt att meddela, men jag är för tillfället nere i knivsta hos föräldrarna, finns inte jobb i luleå för tillfället så kommer hit för att förhoppningsvis få mer framgång. har alltså inte tillgång till teckning (om jag inte går och köper papper och fixar en ny bild att rita av, pennor har jag med mig!), symaskin osv. mat kan jag vara något kreativ med, stickning har jag med mig och mobilkameran såklart. :)

har några saker på lager som jag inte lagt ut, det kommer att komma upp inom snar framtid. kanske redan ikväll något! :)

längden på vistelsen här är okänd så får se hur länge jag kommer att behöva bara sticka och laga mat för att vara kreativ...

hejs!
- long