Hantverk

en kreativ dagbok

Min första stickade tröja!

Kategori: sticka

Jag har varit rädd så länge för att sticka något större. Vet inte när jag började sticka men kanske när jag var 10 eller 12. Har inte stickat hela tiden men ändå fått ihop en lista på ett gäng sockar, strumpor, en klänning, massa mössor och kanske något annat genom åren. Så till slut efter så många år vågade jag mig på min första tröja! Det var ju egentligen inte så svårt, tar bara längre tid. Hälen på strumpor är kanske mer komplicerat 😅 börjar lära mig att inte vara så rädd för att försöka utan bara köra på. Det gör inget om det blir fel, då försöker jag igen! 
The only man who never makes mistakes is the man who never does anything! 

Är inte så nöjd med den, men lärde mig mycket ändå. Orkade inte göra någon testlapp. Den blev som hög och smal. Dessutom var det ett sånt sticksätt som gör så att det blir dubbelt så tjockt = det är som att sticka två tröjor 😅 Teodor ville aldrig använda den men nu passar den Sid iallafall oj han har använt den några gånger 😊

Började på den under våren men tog ett tag innan jag föste trådarna för att jag inte tänkte den var tillräckligt fin. 

(null) 
(null)