Hantverk

en kreativ dagbok

Namnlappar i skinn

Kategori: skinn

En vän frågade om jag kunde göra namnlappar i skinn till hennes hästs utrustning. Det var bra för det var det första jag gjorde efter att lillen föddes, fick mig att komma igång igen. Handen var fortfarande lite svullen så behövde ta det i omgångar. Åter igen ett projekt som inte kräver flera veckor, så skön känsla att slutföra något! 

(null)

(null)

(null)

Plånböcker

Kategori: skinn

På en av kurserna i USA fick vi göra en plånbok. Det är den ljusa som Sid fick. Under våren frågade Teodor om han också kunde få en plånbok så jag gjorde ett försök att kopiera den ljusa 😊 blev trött på att vänta på att min bebis skulle vilja komma ut så jag tänkte om jag börjar med nått projekt blir jag taggad på det och kan slappna av mer. Mycket riktigt, blev färdig med den mörkare plånboken den 29e april och 30e på natten föddes lilla fina 😍

(null)

(null)

Satte remmen snett med flit för att få lite mer karaktär ☺️

(null)




Vägningspåse

Kategori: sy

Har inte fått utlopp för min kreativitet på länge! Flytt från USA till Sverige som höggravid tog sitt.. att packa upp och få ordning på allt. Sticka kan man ju alltid göra ändå, lätt att ta med… om man inte blir svullen i handen pga graviditeten 😅 

Men iallafall, hann få ordning i hobbyrummet innan bebis ankomst. Så till födseln av vårt fjärde barn tog jag äntligen tag i saken! Tänkte inför andra barnets ankomst som var det första som föddes hemma att jag skulle sy en vägningspåse men det blev inte av. Nu hade jag något stabilt bomullstyg så jag satte igång 😊  hade inget mönster utan körde på bara. 

(null)

(null)

(null)