Hantverk

en kreativ dagbok

update + kycklingsallad

Kategori: övrigt

hejsan! länge sen 😩 en liten uppdatering, har ju hänt en del sen sist. bodde då i lule fram till juni 2015, därefter i knivsta fram till september 2016. gifte mig i oktober med min älskade man J och vi flyttade till lule 😊 har bott litet och jobbigt för det mesta sedan 2011 och nu har jag för första gången lite mer utrymme, så skönt! 


har inte direkt varit utan kreativitet hela den tiden, men bara inte lagt upp här. ska lägga upp lite gamla grejer jag gjort, nån god efterrätt, stickade vantar, ett vardagsrumsbord jag snickrat och lite sånt. även lite bilder jag tog förra veckan då det var gnistrande vinter ute! 😍❄️ kanske lite bilder från bröllopsfix också, även om det är över så kan man ju drömma sig tillbaka 😊 det var så kul, men trots att i princip alla sa att det kommer bli så stressigt i slutet och mycket att göra så tycker jag fortfarande att det var tråkigt att det var så lite att göra... och ändå gjorde vi (jag och mamma och pappa) nästan allt på egen hand, och hade bara knappt 3 månader på oss. aja, tackkort kvar iallafall 👏🏽 vi var i london (harry potter studio tour), skottland och på irland på bröllopsresa, kanske kommer bilder därifrån också, vem vet. har de flesta på datorn dock och nu skriver jag på mobilen. 

iallafall, kom till sak! 

idag gjorde jag en underbart god kycklingsallad! allt ekologiskt förutom kycklingen (kan för allt i världen inte hitta ekologisk kyckling nånstans?!)

stekte kycklingen i massa smör och följande kryddor: salt, vit- och svartpeppar, basilika, timjan, rosmarin, curry, lantbuljong (renée voltaire), örtsalt. satte på lock på stekpannan så att den inte skulle bli torr utan mojsa ihop sig med smör och kryddor och bli mjuk och saftig! lyckades för andra gången i livet 😊 tillsatte ett gäng oatly havregrädde för att få till en sås.
kokade rispasta.
skar upp sallad.
skalade granatäpple (har blivit min 'last' på sistone, så gott till allt 😀)
tog färsk spenat. 
blandade ihop allt. 

detta ska jag göra om! blev så gott ☺️