Hantverk

en kreativ dagbok

hemma igen!

Kategori: sy

ja, då var jag hemma igen. nu kan jag börja på riktigt att vara kreativ igen. 
 
började med att gå till ohlssons tyger (som vanligt, älskar det där stället! :D). köpte ett svart tyg som är runt, som jag tänkte göra en kjol av. alltså det är inte runt som i cirkel utan runt så att man inte behöver sy sidosömmar. blev så glad när jag hittade det, på senaste har jag lånat kombo K:s likvärdiga kjol typ stup i kvarten. så jag ska sy in den lite upptill eftersom den är helt rak så att den ramlar av om man inte gör något åt det. går väl på några minuter när jag väl kommer igång. :) 
 
har även beställt tyger till koltdekorationen från Harry Hedgrens webshop. väldigt bra vadmal har de där, använde det till i princip hela kolten! 
 
ser fram emot att få kreativitera nu när jag varit nere och samlat inspiration och hunnit längta lite! :) 
 
haido!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: