Hantverk

en kreativ dagbok

köttfärssoppa

Kategori: laga mat

idag blev det köttfärssoppa. 
 

massor med rotsaker; potatis, kålrot, palsternacka, rotselleri och morot


och så köttfärs, kryddad med salt, peppar och vitlökspulver


lite purjolök, vatten och kryddpeppar senare. här i kokandets action

vi hade mysmiddag med kombo B och kombo K. tända ljus (därav grumlig bild), bröd till soppan, fint prat med mera 
 
imorgon ska jag, om jag hinner, börja med att fixa till dekorationen på ärmarna på kolten. jag ska nämligen hjälpa syster med familj att flyttstäda efter KBT så får se hur länge det tar.. :) 
 
haido!
- long

reaktioner

  • Alice säger:

    Hej och tack för så snälla kommentarer! När jag får kommentarer tror jag alltid det ska vara något i stil med "vad håller du PÅ med GET OFF THE INTERNET" så .... ja det uppskattas :D

    Svar: haha, nej verkligen inte! internet vore bara tråkigare utan dig! :D precis som med emilbloggen. ni förgyller vardagen. på lite olika sätt. du med korta roliga ironiska tankar, han med längre roliga ironiska funderingar. :D får bara tacka han, som tipsade om din blogg. jag tänkte det var du när det stod alice :) kul att du svarade :D
    long

    2013-01-21 | 15:25:24
  • Anonym säger:

    öh och det är kickinghobos som skriver om det inte kom med

    2013-01-21 | 15:26:21

skriv din reaktion här: