Hantverk

en kreativ dagbok

klänningsinspiration

Kategori: sy

när jag ser en klänning jag tycker om börjar jag genast tänka på om jag ska sy någon liknande, på vad jag har för tyger och så vidare. har ju det röda tyget (fd gardiner) som jag har tänkt sy av, räcker nog till minst två klänningar, kanske 3-4 om jag skulle vilja det :) har ju en del andra tyger också som väntar på mig. här kommer lite klänningar som jag fastnat för! 
 

gillar inte när det är långt bak och kort fram egentligen, men med sån här liten skillnad tycker jag det är jättefint! (bild på Anna som bloggar på annaritar.com)


har länge velat göra en långärmad klänning, och gillar när det är band i midjan! 


några långklänningar har jag också planerat att sy, kanske liknande denna fast inte öppen bakdel? :)


gillar som sagt när det sitter åt i midjan, dessutom är mörkblå bra färg för mig.. (bild på Clara som bloggar på underbaraclaras.com)


klänningar med mycket vidd i kjolen är härligt, speciellt på varma sommardagar så slipper det klibba på benen! (också denna bild från underbaraclaras.com)
 

ja, hon har många fina klänningar, den där Clara! kanske en sån här fast röd? :)



som sagt, blå färg är bra till mig. den här känns lite sjömansaktig, hade varit bra att ha en bild på när någon har på sig den, men får väl sy en och fixa det själv sen :P

denna fina klänning har tjejen på bilden sytt, min fd klasskompis therese. hon är asgrym på att sy och inspirerar mig massor, verkar så lätt när hon skapar nya plagg! :) hennes blogg finns på theresegarderob.wordpress.com

söt barnklänningsmodell från H&M, kanske gör en röd liknande till A? och med band i midjan? 
 
hejdå!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: