Hantverk

en kreativ dagbok

Midjeväska/Fanny pack/bum bag

Kategori: sy

Kärt barn har många namn!  
Hade först tänkt göra en i skinn till mannens födelsedag men han tyckte inte jag skulle slösa mitt skinn till det, och han ville ha en som var tunnare. Så jag kollade bland mina tyger och hittade det här som jag haft i åratal men inte vetat vad jag ska använda det till. Marimekko ’Kivet’. Tog ett gammalt underlakan som foder för att få lite mer stabilitet i den. Hade inget mönster så det blev spännande trixigt att lista ut hur och i vilken ordning jag skulle göra saker för att få det rätt. Behövde bara sprätta en gång 😁 har saknat det där med att skapa själv från eget huvud. Känns ofta som fusk att använda mönster 😄 

Hann inte göra färdigt till födelsedagen, hade inte ens börjat när han fyllde år i lördags för jag gjorde de andra grejerna då. Men en gåva en vanlig onsdag är ju inte fel ☺️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

reaktioner


skriv din reaktion här: