Hantverk

en kreativ dagbok

Stickad klänning

Kategori: sticka

Den här började jag sticka när vi bodde i USA! Supermjukt 100% alpackagarn 🥰 jag stickade den när jag var gravid men vi kollade inte om det var tjej eller kille så jag gjorde färdig ärmarna och pausade när det var som dags att sticka resår om jag skulle gjort en tröja. Om det var flicka skulle jag fortsätta och göra klänning och annars avsluta. 

Var nästan färdig i höstas men avmaskningen blev för tajt så jag skulle göra om, men annat prioriterades. Till slut var jag tvungen att sätta igång för att den inte skulle vara för liten direkt! Först när jag testade den på henne så var den så stor och plötsligt fyller hon ut den och den är lite kort! Ärmmudden kan vikas upp för att passa under längre tid. Mönstret vid början av ärmarna kallas ’norsk gran’ och det har jag använt till en kofta tidigare 😊 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

reaktioner


skriv din reaktion här: