Hantverk

en kreativ dagbok

Stickade byxor

Kategori: sticka

Stickade ett par babybyxor. Ville börja med en mindre storlek så att det inte skulle ta så lång tid. 

Garnet är samma som jag använde till min första tröja, från en liten ’djurpark’ utanför Detroit i USA. De har får där och skickar ullen till en kvarn som gör garn av det, utan kemikalier och dylikt 👍🏻 ofärgat också. 

(null)

(null)

Huvtröja

Kategori: sy

Äldsta sonen fick en ny tröja! Jag hade inget mönster mer än att jag ritade av en huvtröja vi hade ungefärligt. Han blev jättenöjd 😊 det var någon som sålde en del tyger för en spottstyver så jag tänkte börja sy lite kläder till barnen! Lite annat än stickning när man får resultat så snabbt! Även om jag bara har en kvart eller en halvtimme i hobbyrummet då och då så blir det några byxor på en vecka 😊 

(null)

(null)

(null)