Hantverk

en kreativ dagbok

Gammeldags papper

Kategori: pyssla

Jag ville ha ’gammalt’ papper till gästboken jag gör så jag började söka på Etsy och annat. De pappren var sjukt dyra så jag sökte då istället på hur man kan göra det själv. Höll på i två dagar med handdukar ute på altanbordet. 
Först rev jag alla sidor av akvarellpapperet jag hittade på Clas Ohlson. Sen knycklade jag ihop det. Därefter la jag det i en form med te i. Där fick de då ligga mellan 20 minuter och över natten, blev fint med lite olika nyanser på de. 

(null) 

(null)

(null)

(null)


Byxor till lillen

Kategori: sticka

Det här projektet blev utdraget! Det låg liggande länge för jag blev så svullen i handen under graviditeten. Äntligen kunde jag färdigställa de och som tur är så passar de fortfarande 😊😊

(null)

(null)

Att titta på mitt barn som har på sig tre saker som jag stickat är så coolt! Jag som var så rädd för att sticka byxor och tröjor för inte så länge sen 😊