Hantverk

en kreativ dagbok

Namnlappar till handdukar

Kategori: skinn

Syrran beställde namnlappar att hänga vid handdukarna. 

(null) 
(null)
(null)


Mera frost

Kategori: fotografera

En frostig morgonpromenad med bebis sovande i selen och stickningen i handen 😊 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Mannen i USA med två barn, ett barn i skolan och lilla med mig. Välbehövlig paus!



Anteckningsbok med skinnfodral

Kategori: skinn

Den andra eller tredje kursen jag gick på var hur man gör en anteckningsbok med skinnfodral. Superenkelt! Var inte riktigt så mycket skinnarbete, fast en del färgade sina fodral. Jag vill bara ha naturligt och kemikaliefritt så jag skippade det. Skar ut biten och gjorde hål för snöret. Fuktade skinnet och stämplade mitt namn. Behandlade kanten också. Det blev lite ojämnt med mitt namn på framsidan så bestämde mig för att göra dubbelt 😅 tafatt försök att rädda situationen 😂 

(null)
Här har jag smörjt in skinnet hemma. Fläckarna är från medlet till kantbehandlingen, de syns inte när det torkat 😊


(null)

(null)

Jag har efter det gjort kanske 8st anteckningsböcker hemma, till svärmor och svägerska och barnen och kanske nån till 😊

Den första frosten

Kategori: fotografera

Tycker det är så vackert! 😍

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)