Hantverk

en kreativ dagbok

Gästbok

Kategori: skinn

Sådär! Färdig två dagar innan tillträde till huset 😁 

När vi hade köpt hus under sommaren kom jag på att vi behöver en ny gästbok! Jag kollade på lite olika sätt att binda papper och att köpa färdigbundet. Jag kom undan riktigt billigt med det här. Köpte Akvarellpapper och förvandlade det till gammalt papper (skrev om det i tidigare inlägg). Sen hittade jag ett sätt att binda (också tidigare inlägg).

Så kul att lära mig nytt på andra områden även om det var skinnhantverket som var målet med gästboken. Jag använde den naturliga kanten på skinnet. Satte en knapp i renhorn och använde mitt favoritskinn. 

Det är det som är så roligt med kreativitet och skapande, jag hade inte alls planerat att börja färga papper, det enda jag tänkte var att göra en gästbok. Så blev det både färgande av papper, bindande av bok och att sy på en knapp. Man börjar på en resa och man vet inte hur den slutar! 

Behöver nog använda det andra lädret jag har snart också så att de inte bara blir liggande 😅


(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

Bokbindning

Kategori: pyssla

Dags att snabba på! Om fyra dagar flyttar vi! 🙈 
Läskigt att göra något helt nytt men SÅ coolt att se det ta form! Och lite tur att jag hade en deadline så att det blev gjort 😁 

Nu är det bara att göra en stängning till boken!
(null)

(null) (null)

(null)