Hantverk

en kreativ dagbok

Skål/bricka i skinn

Kategori: skinn

En av de sista läderkurserna jag gick på i USA var den här ’skålen’ eller brickan eller vad man ska kalla det. Kursen hette ’Valet tray’, valet betyder betjänt/kammartjänare 😝 

Hur som helst, det har varit så kul att göra saker som jag kan använda i vardagen. De där knapparna gick inte så bra, jag förstörde flera stycken! Tänkte att jag aldrig mer skulle göra knappar på något i fortsättningen men hittade sen en Prym nit-tång som gjorde saken mycket lättare!! 

(null)

(null)

(null)

Presentask i skinn

Kategori: skinn

Köpte ett gäng mönster från Dieselpunk.Ro på Etsy. Ett av de var på en presentask. Sid ville ha en liten låda så jag började på den här åt honom! 

Har ingen bild på själva asken för tillfället men här är locket iallafall :) 
(null)
(null)
(null)
(null)

Rostfärgad babykofta

Kategori: sticka

Hittade ett så fint och lätt koftmönster! Jag gillar inte för mycket spets och krimskrams men det där ’Norwegian fir’ (norsk gran)-mönstret tyckte jag var så fint 😍 eftersom det är en kofta blir det superlätt att sticka rätstickning. Men om det är med rundstickor och man stickar ’rätstickning’, alltså räta hela tiden, så blir det ju slätstickning så lite konstigt namn men tydligen heter det så. 

Den här är iallafall stickad med ett supergosigt Borstet Alpakka av Sandnes garn. Färgen alltså 😍 
(null)

Byxor

Kategori: sticka

Stickade ett par byxor. De skulle vara till äldsta egentligen men de blev för små för honom. Tur då att jag har fler barn som kan använda istället 😊 

Jag ändrade mönstret lite och gjorde Kitchener stitch i skrevet, gillar inte att ha en söm där. Nu ser det ut som det bara är stickat! Behöver göra ett band till midjan bara. 

(null)