Hantverk

en kreativ dagbok

babysockar

Kategori: sticka

när jag åkte till norge i oktober så var det dop för min lilla kusin samma helg. då passade det utmärkt att använda det nya alpacka-garnet jag hade köpt. stickade sockar till pojken alltså. det var riktigt pilligt och tror jag egentligen hade för smala stickor. men de blev klara till slut! :)
 
 
gjorde en liten fläta som höll ihop sockarna. blev (såklart) färdig ungefär då de resterande presenterna blivit öppnade, haha, så typiskt mig ;) de passade gossen perfekt, frågan är ju hur länge det varar.. de växer så fort i den där åldern.
 
tänkte ha samma garn till dekoration på ett par lovikkavantar jag ska sticka till min älskade J. hans favoritfärg är ju trots allt orange.. ;)
 
hejs svejs!
- long

reaktioner


skriv din reaktion här: