Hantverk

en kreativ dagbok

Pennburk

Kategori: skinn

Åter ett DieselpunkRo-mönster. Använde lite tunnare skinn än rekommenderat så botten blev lite mindre än det skulle ha blivit men det gick bra ändå 😊 födelsedagspresent till mannen som önskat att jag gör pennburk åt honom. 

Såg inte först märkningen som var på skinnet men när jag började sy så blev det coolt tycker jag. Kan ju låtsas att det var planerat 😁 gick snabbt att göra, skära ut bitarna, banka lite hål, sy en söm. Övre kanten är den naturliga kanten på skinnet, gillar att låta den vara på vissa projekt 😊 

(null)

(null)

(null)
Stör mig så mycket på hur sömmen blev där mitt fram.. 😤 skulle testa nåt annat sätt att ta igenom nålarna så blev det lite annorlunda där. Borde ha gått tillbaka direkt och fixat, men men.. 🙈

(null)

(null)

(null)

reaktioner


skriv din reaktion här: