Hantverk

en kreativ dagbok

ljus i färger

Kategori: pyssla

var så trist i vårat kök, vi ville ha lite mer färg och myskänsla. så jag och komto T tog tag i saker en kväll här i veckan. 
 

först hade vi en turkosblå lykta..


men så bytte vi till en mindre röd, av säkerhetsskäl..


hyllan som de hänger i är nämligen inte särkilt stabil alls, speciellt inte med tanke på vad som är på hyllan..


den röda lyktan skapade vi själva. tog snöre/rep och knöt runt och under glaset, därefter upp och runt stången. lite svårt att få den stabil men vi slog våra kloka huvuden ihop och grejade det!

av en lykta jag hade sen tidigare gjorde vi en lykta med snören, så att den kunde hänga. innan dess stod den bara på min fönsterbräda. samma sätt där, vi tog snöre/rep och knöt lite runt och så upp runt stången.. 
 

kombo T fixade även massa olika glas och lyktor på fönsterbrädan, ännu mer mys! 
 
tjarå! 
- long

reaktioner

  • Frida säger:

    Åh vilken inspirerande blogg du har! Visst är det roligt med allt som har med kreativitet att göra!

    Kram Frida

    Svar: OJ! vad förvånad jag blir att få en sån kommentar från dig av alla människor. du är nå vansinnigt inspirerande för mig, även om jag inte håller på med örter och trädgård. men dina bilder är nå otroligt magiska! en ära att du säger att min blogg är inspirerande, med mobilbilder och sådär. kreativitet är det bästa som finns och har räddat mig genom jobbiga stunder många gånger! :)
    kram!
    long

    2013-01-13 | 08:01:43
    Bloggadress: http://www.septemberbacken.se/

skriv din reaktion här: