Hantverk

en kreativ dagbok

klänning uppsydd

Kategori: sy

har varit upptagen hela denna långhelg. har dock hunnit med en liten kreativitet. köpte en randig klänning på rea förra veckan. dock var den av sådan längd jag kallar 'bajslängd'. men det spelar ju ingen roll, har man sax och symaskin är det ju bara att ändra på den som man vill! :) 
 

syns inte att det är 'bajslängd' på högra bilden, men på vänstra. sådär 15cm nedanför knäna. blä!
 
tog fram symaskinen kvällen innan och sydde. 
 
lite läskigt med sånt där tyg, för det kan bli så att det dras ut när man syr och så blir det liksom 'vågigt' där kring sömmen efteråt. men det blev helt bra! :) 
 
inte sådär väldigt komplicerat, men ändå från en klänning jag aldrig skulle ha på mig till en typ favorit! :) 
 
imorgon bär det av till luleå för att packa det sista, så får se vad jag får gjort där. iallafall så tar jag med mig stickning. och så lilla A's klänning som jag ska ge till henne. kanske kommer det upp en bild på henne med klänningen på, även om den är till nästa vinter :) 
 
haido!
- long

reaktioner

  • Vera säger:

    Snygg! Varifrån köpt?

    Svar: oj, nu är det ju så länge sen.. men kanske vila eller ba hm.. :o
    long

    2013-05-13 | 22:39:42

skriv din reaktion här: