Hantverk

en kreativ dagbok

50 mössor!

Kategori: sticka

(null)

Jag började skriva upp alla såna här mössor jag stickat. 50 stycken kom jag fram till, men kanhända jag har glömt nån. Hursomhelst, det är ganska många och jag håller fast vid den siffran så länge jag inte kommer på fler 😊 jag var så redo att sluta sticka mössor och sticka annat och framförallt sticka lite saker till egna barn och inte bara till andra! Så fick jag en förfrågan, och ett syskonbarn var på väg.. och en till förfrågan på 2 mössor. Ville göra något snabbt projekt för det kändes som jag satt fast med det andra. Så jag stickade 4 mössor under hösten 2023 och kom så upp i 50st! 

Efter att ha stickat lite annat och lite större så kändes det så lätt och snabbt att få ihop en mössa, speciellt de där nyföddstorlekarna 😊

(null)
Till systrar

(null)
Den här var egentligen till någon annan men den blev för liten så stickade en ny och sen passade den perfekt på min egen lilla 🥰

(null)
Nyföddmössa som min lilla fick vara provdocka för

(null)

(null)
Ibland har jag gjort matchande vantar till. Skönt att slippa göra tummar när de är till bebisar men drygt att göra 2st! Tills jag hittade magic loop 2 at a time! 😊

(null)

(null)

(null)
En beställning till ett par tvillingar 😊




reaktioner


skriv din reaktion här: