Hantverk

en kreativ dagbok

Glutenfritt surdegsbröd

Kategori: baka

Både när vi var i USA och ända sen vi flyttade tillbaka till Sverige har jag tänkt att jag ska återuppta surdegsbakandet. Hade en surdeg för kanske 4 år sen men blev inte så bra så gav upp efter en stund. Jag var fast besluten att försöka igen och inte ge upp! 

Första surdegsförsöket misslyckades, den fick aldrig fart. Så satte en ny och den blev såå bra, massa fina bubblor 😍 
(null)

Det första bröder jag bakade blev helt perfekt! Efter det har jag behövt testa lite olika grejer för att se vad som funkar bäst, jästid, olika former, justerat mängden psyllium osv. Receptet kommer från Nillas kitchen

(null)

(null)

(null)
Det var sååå gott! Vi åt hela limpan på en gång, hela familjen var nöjd 😊


reaktioner


skriv din reaktion här: