Hantverk

en kreativ dagbok

Bandvävningskurs

Kategori: väva

Idag var jag på bandvävningskurs! Gick med i Norrbottens Läns Hemslöjdsförening och fick då veta om den här kursen. Har sett fram emot dagen, men varit lite nervös över att vara ifrån lillen så länge! Det var mycket nytt och jag blev ganska så trött i huvudet men kul var det och fick träffa många nya människor 😊 kommer definitivt gå på fler såna här slöjdardagar! 

(null)
Kursledaren hade förberett massa olika band så vi kunde prova. Jag tog med mig min bit av det här blåa, kanske gör en nyckelring av den :)


(null)
Det här var ett band hon hade med sig för att visa hur man kan avsluta banden. Så fint 😍


(null)
Jag hann inte väva så jättemycket, höll på ett tag att försöka få mitt gamla avve (midjeband för kolt) under kontroll. Blev lite klokare men måste jobba mer på det!


reaktioner


skriv din reaktion här: